Äntligen...

DATUM: 2011-04-30 / TID: 15:26:42


...är min älskade Jippan hemma. Fick hämta hem honom igår eftermiddag :) De har inte kunnat faställa någon klar diagnos, men de misstänker att Jippan fått en trombos (blodpropp) i ett kärl. Hans ödem mellan frambenen har nu gått ner i höger framben och han har 1 graders hälta. De har även tagit en biopsi på hans lymfknuta i bogen, och provsvaren kommer nästa vecka. Han började dock blöda kraftigt så de var tvungen att sy fast en kompress :( Ser jättehemskt ut.

Nu ska han få antibiotika, dubbel dos i 14 dagar sen blir det återbesök. Han ska även få blodförtunnande medicin. Igår när jag hämtade honom var han jättepigg (mot va han varit tidigare). Hans ögon gnistrade och han tog t.o.m några travsteg i hagen när han kom hem. Även idag är han pigg, lite hängig och besvärad av svullnaderna.

Han ska skrittas för hand 10 min 2 ggr/dag. Bad även att få utskrivet journaltexten som veterinären kom med igår. Blev lite full i skratt när det visade sig vara 19 sidor :O Alla analyser de gjort på honom stod med osv. Diagnosen i dagsläget står: Kronisk lymfangit.

Hans knöl är fortfarande kvar i ögat, och den har växt :( Så nu är det väl 99% risk att det är cancer. Går den inte bort av antibiotikan (om det är en inflammation) så får de kolla ögat vid återbesöket. Jag ber till gud att det inte är cancer, tyvärr ser det så ut. Men nu tar vi en sak i taget och hoppas på att antibiotika kuren gör susen!

Kanske kommer lite bilder på Jippan sen. Han ser dock förjävlig ut nu. Han har tappat alla muskler, tappat vikt, veterinären har klippt sönder honom, han har svullnader lite här och var osv.. Men han är den finaste som finns i mina ögon! :) Vi fortsätter att kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Önskar er båda all lycka till och hoppas att allt blir bra! Kämpa på!;)

2011-04-30 @ 15:57:37
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Marie

Skönt att ha honom hemma! Jag säger som Evelina, lycka till och jag hoppas att allt blir bra!

2011-04-30 @ 18:26:25
Postat av: Julia

Åh, skönt att han är hemma och har piggnat till! :) Hoppas det inte är nån fara med ögat och att han blir frisk nu! Kram

2011-04-30 @ 18:52:19
URL: http://broddnyckel.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0