Dressyr i ridhuset

DATUM: 2011-04-08 / TID: 20:34:54


Åkte iväg med Jippan efter jobbet till ridhuset för att träna lite dressyr. När jag skulle lasta av honom märkte jag att han skakade litegrann på bakbenen, vilket han gjort tidigare då han varit nervös. Men nu var han hur lugn som helst, därav reagerade jag lite extra.

Lastade av honom och han var
precis som vanligt och skakade inte. Red fram honom i ca 15 minuter i både skritt och trav och han kändes väldigt framåt och fin. Men sen började han bli jätteandfådd och flåsade och frustade och hade sig så jag gjorde halt för att kolla läget. Märker då att hela han skakar :( Blev nervös att han hade feber så jag skrittade av honom fort och åkte hem igen. Tempade honom men han hade ingen temp. Riktigt märkligt! Han måste skakat för att han var trött!? Men trött så fort utan att ha gjort någonting :S Visserligen är han lite förkyld nu också, och fäller en hel del, så han kanske är inne i en lite orklös och trött period.

Märkte även att han hade en liten vätskeansamling vid bringan idag också, inte stor, men skinnet var liksom löst. Mycket märkligt. Imorgon ska jag försöka skritta ut en längre sväng med honom, om han orkar då vill säga ;) Så någon träning lär det inte bli i helgen. Vill inte pressa honom om han inte känns helt hundra.

Kommentarer
Postat av: Emma

Mysko, han har lite udda symptom mest hela tiden din lilla älskling. Hoppas att det bara är tröttheten efter den senaste tidens sjukperiod, i kombination med förkylningen och pälsfällningen. (Y)

2011-04-10 @ 09:23:25
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0