Dressyr

DATUM: 2011-04-05 / TID: 14:05:45


Red bort till grusplanen med Jippan och körde ett lite intensivare dressyrpass. Gick helt okej, han var lite tung i handen stundtals, annars skötte han sig fint. Tränade en del galoppfattningar där han gärna bli väldigt stark för stunden och kör upp huvudet och drar i tyglarna. Sätter jag mig då tillbaka tappar han takten helt och hållet, så jag fick helt enkelt ge med mig och ställa mig i lätt sits och låta han rulla på lång och låg.

Sen körde vi skänkelvikningar, halter, ryggningar, tempoväxlingar mm. Jag är helt klart nöjd! :D Funderar på att boka in en liten träning till helgen. Skulle vara lite kul att köra markarbete med honom så man fokuserar på lite småhinder men mest dressyren! :) Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härligt! :D

2011-04-05 @ 18:43:13
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0