Klinikbesök bokat

DATUM: 2011-04-14 / TID: 21:37:46


Har låtit Jippan vila nu ett par dagar då jag märkt att allt inte står rätt till. Han fick ju, som sagt tidigare, en knöl/svullnad på höger sida om strupen och var vätskefylld mellan frambenen.

Ikväll när jag kom hem från jobbet (var ej i stallet igår) så har kulan på halsen blivit dubbelt så stor, den är varm och han lyfter höger framben så fort jag känner på den. Han har även fått en jädra massa vätska mellan frambenen och bak under sadelgjordsläget. Då menar jag inte lite utan en väldig vätskefyllnad som är såpass stor att den nästintill är stenhård.

Han har ingen temp, han äter nästan som vanligt. Han äter dock inte lika mycket hö som han brukar, men han har väl svårt att sätta ner huvudet så jag har nu hängt upp höt i hönät, då kom det en liten gnistra ur hans ögon.

Ringde jouren på kliniken ikväll och fick en "akuttid" imorgon bitti. Han har lite ansträngd andning och är inte alls sig själv! :( Vi får se vad dem säger imorgon och om de kan ta lite prover som kanske kan visa vad som felas eller brister i hans kropp. Jag orkar verkligen inte se honom så här längre :( Hoppas de inte behåller honom över helgen bara, han mår verkligen inte bra på klinik.

Kommentarer
Postat av: Anette Nord

Håller alla tummar att de går bra & att dom hittar vad som är fel & kan sätta in en behandling :)

2011-04-14 @ 22:15:59
URL: http://anette-nord.blogspot.com
Postat av: Jossan

Jag tycker verkligen synd om er. :( Hoppas att allt ordnar sig!! Många kramar!!

2011-04-15 @ 07:14:39
URL: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0