Markarbete

DATUM: 2011-04-03 / TID: 12:17:11


Igår efter tävlingen åkte jag hem och hämtade Jippan och tog med honom en sväng till ridhuset! :D Det var riktigt längesen vi var där.

Tränade inte så hårt och intensivt då jag tar det ganska lugnt med honom. Blev lite travbommar, galoppbommar och ett litet hinder. Han fick rulla på som han ville och jag tog även en hel del galopp igår. Dock fick han väldigt långa vilopauser emellan. Han kändes jättefin, dock hamnade han lite i undertempo, men det bryr jag mig inte om just nu. Han fick gå i den formen han kände att han orkade för tillfället och jag ställde inga krav. Underlaget var ganska upptrampat och tungt också.

Jag däremot kände mig som en vante uppe på ryggen. Jag var helt slut och orkade verkligen inte rida så det kändes mest som om jag satt och flaxade runt ;)

I nästa inlägg kommer en liten film! :)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0