Ännu en tidig morgon i stallet

DATUM: 2011-02-01 / TID: 08:22:00


Var istallet vid 7-tiden imorse. Farsan ringde och sa att Jippan var betydligt piggare idag och hade i vanlig ordning gnäggat när han kom in i stallet.
"Nu väntar jag bara på att han ska börja veva med huvudet också när jag kommer, sen vet vi att allt är som det ska"
sa han, haha!

Han har även börjat dricka igen, inte jättemycket men han har fått i sig runt 8 liter inatt iaf. Han brukar normalt dricka 20-23 liter under en natt men det går åt rätt håll iaf. Tempade honom och han låg på 37.6, alltså ingen temp! :D Han brukar normalt ligga runt 36.7-37.3 men 0.3 grader över det kallar jag inte feber.

Var ju inställd på att ringa veterinären nu på morgonen, men det känns inte som någon större idé då han inte längre har feber plus att han både börjat dricka vatten och äta sitt kraftfoder. Jag skall hålla koll på han under dagen och skulle han bli dålig igen får jag självklart ringa ut veterinären om inte annat ska han få gå ut en sväng idag, han längtar verkligen ut, stackarn! Har inte vågat ha han ute i detta blås och regnväder då han haft såpass hög feber.

Nu börjar även jag må bättre, har varit så jäkla mycket nu på sista tiden så jag har varit helt snurrig i huvudet. Jag har mer eller mindre bott i bilen eftersom jag har lite mer än 2 mil till stallet så har det blivit väldigt mycket åkande. Idag blir det till att vila upp mig ordentligt och bara slappa, sen går jag heldag imorgon och är ledig resten av veckan! Lovely! :)

Nu ska jag sätta mig med kaffekoppen och läsa igenom alla bloggar jag följer, känner att jag har en del att ta igen ;)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0