Fortsatt uppdatering...

DATUM: 2011-02-03 / TID: 09:47:24


Har precis pratat med vetrinären om proverna som kommit. Allt såg helt normalt ut, han var något låg på röda blodkroppar som kan förklara varför han inte dricker.

Han har väl lyckats få i sig 2-3 cm vatten ur en 20-liters hink inatt, men inte mer än så. Han är otroligt pigg, vilket jag inte kan förstå men han har svarat riktigt bra på det antiinflammatoriska han fick igår!

Nu får han gå ute och hade bra så hoppas jag på att han börjar dricka snart. Läget är under kontroll ;) Jag håller kontakten med veterinären och ser så att allt går åt rätt håll. Tänkte jag skulle försöka skritta han en sväng sedan, blir nog via töm isf så han får röra lite på sig, det kan nog få igång törsten hos honom.

Min häst är en knepig häst! ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Så skönt! Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu då :)

mycket underligt är det iaf.

2011-02-03 @ 09:52:37
URL: http://sartorius.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0