Jippan är äntligen hemma

DATUM: 2011-02-09 / TID: 20:44:12


När vi kom till kliniken för att hämta hem Jippan var han ganska dämpad och "låg". Han piggnade dock till ganska fort när han fick syn på oss och ville mer än gärna följa med hem. Väl hemma så fick han självklart gå ut i hagen, han var helt överlycklig och dök ner i vattenhinken det första han gjorde och drack upp 6 liter vatten :) Sen hoppade han ut till sommarhagen också, den lilla skurken :P

Han var otroligt kelsjuk så jag var ju bara tvungen att stå och kela och pussa på han ett bra tag innan jag kunde gå därifrån. Han var ganska trött nä jag åkte, men nu ikväll hade han tydligen piggnat till som sjutton och åt som en tok och drack som vanligt ur sin hink :thumbup:

En av djurvårdarna kom och pratade med oss innan vi skulle åka och berättade att hon hade varit ute och gått med Jippan en hel del under dessa dagarna och att hon även hade varit uppe i ridhuset med honom ett par ggr så han fick röra på sig. Sen började hon skratta och sa: "Det där är en väldigt speciell häst"..Hon förklarade vidare och sa att han hittat på en massa bus när de hade varit ute på promenader. "Han kan liksom se saker hur långt bort som helst och skutta och hoppa som en tok, ibland behöver han inte ens se något utan brallar ändå"..Kunde inte göra så mycket annat än att skratta, han ÄR faktiskt väldigt speciell, på många sätt och vis ;)

Till helgen ska jag börja skritta
igång honom igen, i ca 30 minuter om dagen. Ska ju egentligen in nästa vecka igen för att kolla benen på honom men jag har valt att avvakta tills han blir återställd i magen. Så det blir väl skritt och lätt arbete i 2-3 veckor framöver.


Nu ska han äta Gastrogard 1 ggn/dag i 17 dagar och Andapsin 3 ggr/dag i 21 dagar, så det blir väldigt mycket medicinering nu. Får hoppas på att det gör susen och att han blir helt återställd i både mage och ben :)

Kommentarer
Postat av: josefine

Vad härligt Jennie! Wiho :D

2011-02-10 @ 06:55:32
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Julia

Gud vad skönt att ha honom hemma igen! Blir så glad för er skull :D<3

2011-02-10 @ 12:00:06
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Oh vad kul!

2011-02-10 @ 13:11:38
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: melinda

puuh, har hållt alla tummar jag haft faktiskt!! :D

2011-02-10 @ 17:16:14
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh härliga nyheter!

2011-02-10 @ 17:45:26
URL: http://marineprinsen.devote.se
Postat av: Emma

Åh, vad härligt att höra! :'D Då jag mår som jag mår just nu har jag inte varit så aktiv som jag skulle ha velat vara i att stötta er, men jag hoppas att du vet att ni funnits i mina tankar hela tiden! <3



Sitter och gråter nu, är så lättad för din skull att han fått komma hem, vet hur det är när de är sjuka och man inte får ha dem hemma!!! Massor av kramar till er, nu hoppas jag att det ska vända för er allihop! <333

2011-02-11 @ 12:07:27
URL: http://stallpaarni.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, gud vad härligt att höra! :'D Då jag mår som jag mår just nu har jag inte alls varit så aktiv i mitt stöttande som jag skulle ha velat vara, men jag hoppas att du vet att ni funnits med mig i tankarna hela tiden! <3



Sitter och grinar nu... vet precis hur det känns när de är sjuka och man inte får ha dem hemma!!! Hoppas verkligen att det ska vända för er allihop nu och att allting blir bättre fr.o.m nu! Massor av kramar från mig och alla mina älsklingar <333

2011-02-11 @ 12:10:16
URL: http://stallpaarni.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0