kort uteritt

DATUM: 2011-02-12 / TID: 19:47:04


Idag var det dags för våran premiäridtur. Kändes helt underbart att få sitta på Jippan rygg igen, så som jag längtat!
Jippan var minst sagt taggad till tusen, hann knappt sitta upp förän han nästan backade in i min bil, pappas bil och sedan garagedörrarna sen bar det av rakt upp i luften ;) Han kunde inte stå still med andra ord.

Fick med mig sambon och kameran, det var ju så himla fint väder ute så det satt fint med lite kort. Red en kortare bit innan jag red ner på en åker så vi kunde skritta några varv. Jippan skötte sig helt okej när han hade fått gå av sig lite. Ville ju att han skulle få skritta på helt långa tyglar, men Jippan ville jobba och sökte sig fint till bettet så jag fick möta han halvvägs. Rider ju helt kravlöst just nu men vi körde lite flytt för skänkel osv :)

Är så glad att jag äntligen kan börja rida honom igen, även om det bara är skritt rakt fram i skogen. Idag var han ju som sagt riktigt pigg och verkligen sig själv igen. Han äter med god aptit och dricker hyffsat bra. Har ställt ut två hinkar med vatten till honom, varav en hink är melassvatten så han ska få välja. Gissa vilken hink han väljer? - Ganska självklart att det är melassvattnet :P Huvudsaken är ju att han dricker.

I nästa inlägg kommer lite bilder. Dock inga roliga bilder då vi bara skrittade runt på en åker. Men känslan av att bara få rida igen är obeskrivlig! :D


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Underbart! :)

2011-02-12 @ 21:04:08
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: sandra Plate

gud , det förstår jag verkligen! :) ha en bra dag!

kram

2011-02-13 @ 10:47:10
URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Postat av: Emilie

Härligt att höra!!

2011-02-13 @ 15:34:48
URL: http://barabus.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0