Lång dag

DATUM: 2011-02-10 / TID: 20:14:13


Har varit i Göteborg hela dagen på utbildning, vilket självklart resulterade i att jag inte hunnit vara hos hästarna idag :( Jippan har iaf druckit och ätit helt ok inatt, han har dock inte druckit något under dagen, det hade inte Cindy heller för den delen. Kan bero på att det snöat/regnat hela dagen vilket gjort att de säkert fått i sig vätska genom t.ex blött hö. Hoppas att han dricker inatt.

Pappa hade åkt hem på lunchen för att ge Jippan sin middagsmedicin, då hade Jippan stått inne i boxen (han kan gå in och ut som han vill på dagarna) och "hängt" litegrann, så han är långt ifrån sig lik.

Imorgon efter jobbet ska jag iaf dit och vara hos honom hela helgen. Han har ju gått ner en hel del i vikt, blivit kantig över baken plus att de har gått loss med klippmaskinen på honom, så han ser ut som han gör just nu. Ska försöka skritta igång honom i helgen, han behöver verkligen komma tillbaka till sin "vardag", för han mår  verkligen inte bättre av att bara stå. Måste ringa kliniken imorgon och prata med min andra veterinär som gjorde hältutredningen och kolla om vi kan skjuta på ridprovet lite. Ska även ringa till min andra klinik och boka en ny tid för Cindys återbesök. Hästarna är verkligen ett heltidsjobb nu, men det är också dem som går före allt i mitt liv just nu.

Jippan har iaf fått en ny foderstat som han älskar. Nämligen lusernhack, rapsolja och vanlig grundpellets. Så får vi se hur det ter sig. Har sojamjöl om han skulle visa proteinbrist, men nu ser han ju som sagt ut som han gör och man får vara väldigt försiktig med kraftfodret nu också. Jag får bara öka någon dl var 3:e dag. Tur att han står halvt som halvt på vila.

Ska försöka få några färska bilder på min lilla sjukling i helgen :)


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tack så jätte mycket!



Till tröst kan jag säga att mina dricker inte heller värst mycket när det snöar som i dag.

mvh/Q

2011-02-10 @ 20:51:10
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Sisterhood

hur äre med din lilla sjukling nu då? Bättre?

2011-02-10 @ 23:34:57
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0