Mail från equiterapeuten

DATUM: 2011-02-27 / TID: 11:18:28


Har haft lite kontakt med min equiterapeut nu under några dagar, med b.la rådgivning angående Jippans rygg. Jag visade henne filmen, när jag drar på hans rygg och han reagerar som han gör. Hon är för tillfället i Luleå och kommer inte hem förrän till påsk, men hon har försökt att spekulera i vad det kan vara.

Jag har berättat hela Jippans sjukdomshistoria och att jag varit inne på hältutredning osv, vad de gjorde med honom i Skara och hur dum den där veterinären var. Hon tyckte helt klart att jag skulle åka till Husaby med Jippan, eftersom de samarbetar mycket med equiterapeuter osv.

Sähär skrev hon i mailet efter att hon sett min film:

Men jisses!
Det var nåt av det knepigaste jag sett. Det ser verkligen ut som om han har rejält ont där! Muskelinflammation?!
Tyckte det lät väldigt konstigt att vet. inte ens ville känna igenom ryggen. Många gånger är det ju så att ryggproblem beror på hälta men det skadar ju inte att kolla igenom hela hästen i alla fall, särskilt om hon nu är utbildad kiropraktor. (Veterinärer kan gå några helgkurser på häst nere i Tyskland för att bli kiropraktorer också)
Jag tycker det låter som om han har någon form av nervpåverkan från länden och att det strålar ut i bakbenen när du klämmer, men det är ju svårt att spekulera i när man inte sett det själv. Vore jag du skulle jag avboka tiden för gastroskopi och se om dom kan kolla allt i Husaby så slipper du åka flera gånger.
Hoppas det löser sig för er. Hör gärna av dig och berätta hur det går.
Mvh
Linda

Önskar att jag hade haft möjlighet att kolla allt i Husaby. Men just nu har de väldigt dåligt med tider och han måste in på gastroskopi ganska omgående. Sen vet ju inte de hur hans magsår sett ut innan osv. Så det får bli gastroskopi i Skara på tisdag, så ska jag höra lite lätt vad det kan vara med hans rygg. Sen får jag hoppas på att han är bra i magen så jag kan boka tid på Husaby ;)

Kommentarer
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

Alltså nu blir jag ju lite nyfiken när du nämner husaby och skara ;) Har nämligen bott där och gått gymnasiet i Skara ;) Ägaren till Apelås gård är min gamla ridlärare!

Såå, var bor du egentligen? ^^

2011-02-27 @ 14:04:13
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Malin

Jobbigt! Ja kan varmt rekommendera att åka till bjertorp,där är de expert på hältor. Ligger i vara,haft tre hästar med olika skador som dom har hjälpt oss med! Ligger vid svanstedt omläggning så dom har mycket erfarenhet Av hältor. :)

2011-02-28 @ 12:07:10
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0