Min häst lever i en annan värld just nu

DATUM: 2011-02-15 / TID: 14:13:11


Haha, herreguuuud vad taggad Jippan var idag! :bigeyes: Blev lite ridning på stubbåkern då det blåser så ute och Jippan blir liksom lite extra på tårna då, vilket han verkligen blev idag. Försökte leda ut han från stallet till åkern och på 20 meter stod han både på bakbenen och frambenen flera gånger. Han snurrade runt när jag skulle sätta mig upp och betedde sig allmänt som någon slags rodeohäst. Jag älskar iofs när han är lite pigg och smågalen, men det finns liksom gränser. Jag är glad bara han är frisk och glad och just nu mår han bättre än någonsin och gör allt med glimten i ögat!

När jag väl hade kommit upp så började Jippan skena iväg i skritten, taktade hela tiden och så fort jag bad honom tagga ner genom att ta små förhållningar började han tänka uppåt istället ;) Hela han gungade och for med höga benlyft. Fick han att slappna av efter ett tag med lite skänkelvikningar och han sökte sig i en fin och låg form, exakt där jag vill ha honom nu. Jag rider just nu på pelhambettet, det är det bettet han älskar allra mest, han har alltid gjort det,  han liksom smaskar och skummar och är allmänt stadig och lugn i munnen med det bettet. Sen varvar jag mycket med 3-delat i dressyren och vanligt rakt tränsbett med fasta ringar i hoppningen.

Imorgon kommer Jippan som sagt att få vila, tråkigt nog, men jag ska ju bort hela dagen. Men sen är jag långledig tills på måndag! Känner att min blogg skulle vara så mycket roligare om vi var igång, då hade det varit betydligt mer bilder och filmer, men tills han är frisk så förblir den lite halvtråkig. Om det är något ni vill att jag skall skriva om eller så, så säg gärna till! :)

Min piggelin:love:



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0