Promenad

DATUM: 2011-02-26 / TID: 17:53:24


Var ute på en kortare promenad med Jippan idag. Svullnaden hade gått ner betydligt under natten:) Jag hade en linda med jodopax på över själva såret inatt, men Jippan hade lyckats få bort både bomullen och kompressen som jag senare hittade i en bajshög :P Han haltar inte längre och han blir mycket bättre av att få röra på sig.

Ska linda honom ikväll igen, har varit på apoteket och inhandlat allt som behövs. Har valt att inte ta ut veterinären då han blir så mycket bättre från dag till dag plus att distriktsveterinären här omkring är urkassa på allt förutom vaccination, enligt mig. Det går helt klart åt rätt håll och jag är inte speciellt orolig. Annars är ju jag den som gärna står utanför klinikdörrarna och bonkar först av alla tidigt på morgonen ;) På tisdag ska jag ändå till kliniken med honom, så då får det kolla på benet om svullnaden inte har gått ner helt.

Igår stod jag även och strök honom över ryggen, där han varit/är så himla spänd. Jag stod väldigt länge till han själv slappnaden av, sen började jag massera/stryka honom lite på de där "bollarna" han har. Ska be veterinären känna på dem på tisdag tänkte jag, men jag har kommit fram till att det måste vara musklerna. De blir liksom mjukare av massage, men man känner tydligt att det är knutor, det känns ungefär som puttekulor. När jag står och stryker en stund ytligt blir han jättemjuk och fin, men det sitter rejäla knutor längre ner som man känner tydligt. Vågar dock inte massera honom för mycket förrän jag vet helt hundra vad det är. Han kan ju ha inflammation i ett muskelfäste och då är det ju inte bra att jag står där och trycker.

Ett stort tack till QODROFENIA som är min största stöttepelare just nu. Hon har suttit sent in på kvällarna på msn och  gett mig en massa bra råd och tips vad gäller allt kring Jippan just nu. Tack till er andra också som stöttar och kommer med tips och förslag, det betyder otroligt mycket i tider som dessa.

:love:




Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att höra att svullnaden verkar ge med sig, tycker att han fått utstå tillräckligt nu! :/ Lilla stackaren!!



Har du testat gurkmeja? Tänkte att det kunde vara något för båda dina älsklingar då det för Jippans skull hjälper till att läka inflammationer och magsår. Och för Cindys skull för att det påverkar ledvätskan och har bättre effekt än glukosamin (dock är detta min egen personliga åsikt då jag testat båda på flera äldre hästar som fått problem och anser att det som gjort skillnad, och inte bara lite skillnad utan stor skillnad är gurkmeja.)



Hoppas verkligen att allting löser sig för er allihopa! Tänker på er så jäkla mycket! <3

2011-02-26 @ 19:58:10
URL: http://stallpaarni.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Kul att man kan vara till hjälp =)

Nu är det inte långt kvar till tisdag .

kram på dig

mvh/Q

2011-02-27 @ 09:38:49
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0