Upp som en sol, ner som en pannkaka

DATUM: 2011-02-18 / TID: 15:56:00


Var ute och red Jippan lite på stubben förut. Idag var han märkbart halt, särskilt efter traven :( Han var sjukt grinig också och sparkade bakut och höll på. Sambon sa till mig att hoppa av efter bara 10 minuter eftersom han såg att han var såpass halt. Jag kände det inte riktigt eftersom underlaget var lite knaggligt. Hoppade av för att fixa till sadelgjorden och skulle sedan sätta mig upp igen för att skritta av honom, men det gick inte. Så fort jag försökte sätta foten i stigbygeln kastade sig Jippan bakåt och sparkade bakut hej vilt.. Så jag fick leda in honom i stallet igen. Fattar inte hur han kan bli mer halt efter all vila han fått.

Visst kan han fortfarande ha ont i magen, men risken är ganska liten. Hade han haft så ont hade han ju inte ätit eller druckit. Så faktum är att han är halt, frågan är bara vart det sitter och vad det är. Ska ringa kliniken på måndag och rådfråga om hur jag ska göra, om jag ska ta mig dit nästa vecka för hältutredning och ridprov eller om jag ska vänta tills vi varit inne på gastroskopi. Känns inte rättvist att rida honom, så nu får han stå på vila tills vi hittar felet ;(

Kanske laddar upp filmen sen ändå, så ni får se vad jag menar...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh, jag hoppas att det vänder åt rätt håll igen.. Kollade på filmen, och jag håller tyvärr med om att han inte ser fräsch ut.. Kram till er!

2011-02-18 @ 19:15:49
URL: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Va tråkigt ! Min häst har inte heller varit fräsch i vinter så jag vet hur det känns.. Håller tummarna att det fixar sej snart !

2011-02-19 @ 17:10:06
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0