Dilemma

DATUM: 2011-01-27 / TID: 09:08:54


Usch.. Är hemma från jobbet idag. Mår inget vidare, tror jag är påväg att bli sjuk :(

Jag har funderat en massa på klinikbesöket i tisdags. Jag vet inte, men allt känns inte helt rätt. Jag har inte blivit ett dugg klokare! Jag fattar inte varför han står och behandlas för knä - och hasledsinflammation när bedövningen inte släckte någonting. Visst så kanske denna behandlingen är den enda rätta just nu, men jag känner ändå att jag inte är helt nöjd. Jag fick liksom inte reda på någonting, jag fick mest springa runt där med stackars Jippan in och ut från det där behandlingsrummet och de bara sprutade en massa leder utan att jag fick reda på varför.

Beslutade mig för att ringa till en annan klinik nu på morgonen, där jag var med Cindy. Jag fattar inte varför jag inte åkte dit på en gång istället, för de är verkligen suveräna där på hältor och rörelsestörningar. Sagt som gjort så ringde jag ju precis dit och pratade med en veterinär som sa att vi var välkomna dit på återbesök istället, problemet är att det blir svårare för dem att se som hon sa, eftersom hästen nu stått på behandling och jag inte kommit in direkt dit när jag uppfattade han som oren. Hon sa att jag kunde ringa till min andra klinik och begära att de skickar över röntgenplåtar samt journalen så de har lite mer att gå på. Hon sa även att de isåfall kommer utgå från journaltexten, men att de eventuellt kommer att "få börja om" litegrann med böjprov osv så att de kan se hur han reagerar.

Nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Om jag ska fortsätta på samma klinik eller om jag ska gå över till den andra kliniken. Jag tror att det finns större chans att de reder ut problemet om jag åker till kliniken där jag var med Cindy, men ändå känns det komplicerat ifall de måste börja om från början :(

Jag känner mig inte helt nöjd med den veterinären jag hade. Hon sa typ ingenting utan gick mest runt och såg sur och självisk ut. Jag ska ringa och begära att få journaltexten hemskickad till en början iaf och se om jag blir något klokare.

Hur hade ni gjort?
Jag behöver alla råd jag kan få.



Kommentarer
Postat av: melinda

jag hade åkt till kliniken dit du åkte med cindy! :)

2011-01-27 @ 09:31:30
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag hade bytt klinik. För mig är det A O att trivas med veterinären och hela tiden hänga med på vad som händer ens egen häst. Jag tycker det är viktigt att det ska kunna gå att prata lätt med vet. Det kommer kanske bli lite krångligt att byta som du skriver men samtidigt tror jag det är värt i längden. Om det blir många veterinär besök (vilket jag inte hoppas på) så är det väl skönt att åka till en klinik där du litar på människorna? Gå på din magkänsla :)

2011-01-27 @ 09:31:33
Postat av: josefine

Jag tycker att du ska åka till den andra isånafall. :)

2011-01-27 @ 09:55:32
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jag var till ATG kliniken i Gävle med min. Åker aldrig dit igen. Nästa gång blir det Ultuna. Vet höll för öronen när jag sa att jag använt mig av en kiropraktor och tyckte det var farligt för hästen. När jag talade om att hästen inte hade någon smärtgräns utan är en riktig fegis och tror att allt nytt gör ont så skrattade hon och sa "Den här hästen har den högsta smärtgräns jag någonsin träffat på". Blir så arg, jag fick inget förtroende för henne alls. Men tydligen är de flesta här i Gävle området missnöjda med henne. Tycker veterinärerna borde lyssna lite mer på hästägarna för det är vi som känner våra hästar bäst. Men det finns även veterinärer som är guld värda!

2011-01-27 @ 10:08:55
URL: http://vexus.blogg.se/
Postat av: Carro

Ta den andra kliniken! Bättre att få reda på ordentligt vad det är, även om du måste börja om från början. tänk om han behandlas för nåt som det inte är, och så blir han inte bättre och det slutar på tok?

Näe, ta den andra kliniken där det känns bra istället.

2011-01-27 @ 13:20:43
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar:

Jo det tog tid, men han är återställd i dagsläget.



Nej han var itne alls mkt halt, såg mer ut som han var spänd och hade en lättare rörelsestörning ungefär.

Men jag kände att det var nåt som inte var rätt.

2011-01-27 @ 13:39:36
URL: http://hannaforsberg.blogspot.se
Postat av: Ann-Sofie

Självklart ska du uppsöka den klinik som du känner att du känner dig bäst till mods med. Var hon sur och tråkig så är det ingen som man får förtroende för. Skicka efter journalerna och börja om... Mitt råd till dig... Lycka till!

2011-01-27 @ 14:31:40
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Oj såg nu att du skrivit att du ringt till den andra kliniken nu. Läste de andra inläggen först. Jag tycker verkligen du ska byta klinik, tror du kommer få ett svar mycket fortare även om du måste börja om lite. Jag skulle satsat på det, kramisar!

2011-01-27 @ 15:20:31
URL: http://towardslife.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Jag tycker det är jätte svårt att råda.Du får gå på magkänslan helt enkelt.

Om du stöter på svåra ord eller något annat med journal kopiorna sen så hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig om det är svår att begripa vad som skrivits.

mvh/Q

2011-01-27 @ 17:59:57
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Karro

Jag hade valt den där det känns bäst. Det finns inget värre än när de e nonchalanta och att gå runt i ovisshet!

Men de e nog magkänslan man får gå på här..

Hoppas de går bra! :)

2011-01-27 @ 21:24:57
URL: http://iloveeco.blogg.se/
Postat av: Anonym

åk till den andra. helt klart!

2011-01-27 @ 23:08:56
Postat av: Diana

Jag tycker att du ska åka till Husaby istället, tycker att dom är både bättre och betydligt trevligare än dom i skara. Har själv funderingar på om jag ska göra en sista utredning på Elma, och i så fall blir det helt klart Husaby! :)

2011-01-28 @ 01:07:49

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0