Promenad i skritt var det ja

DATUM: 2011-01-29 / TID: 16:51:46


Då har man varit ute på en liten kort promenad med Jippan, som blev väldigt lång för min del! Jippan var nämligen på världens bralligaste humör. Han gick ju knappt att hantera, jäkla krake! ;) Han skulle leka med mig konstant så han gick och knuffade på mig, vägrade hålla sig bakom mig, taktade, sparkade bakut, stegrade och galopperade på stället. Fy va arg jag var på honom när han höll på så. Sen när vi kommer tillbaka hem så skulle han ju såklart göra ett sista ryck innan vi gick in i stallet, så han kastade sig och halkade och gick nästan ner i spagat :O Han fattar ju inte att han måste tagga ner och ta det lite lugnt.

Han var iaf snustorr och fin i benen idag också. Ska ut och känna igenom honom ikväll samtidigt som jag ska tempa. Fortsätter han att vara såhär fin i benen så får det nog bli ett besök till den kliniken vi var på trots allt. Tror att det är bra, om han nu blivit bättre, att hon som sett han när han var oren även ser honom nu för att se om det hänt något. Skulle de däremot inte hitta felet nu så kommer jag börja om på den andra kliniken. Vi får se hur det ter sig nu i de kommande veckorna. Jag är mer orolig hur jag skall få Jippan att lugna ner sig. Är han sådan här efter bara 1 veckas vila, hur kommer han då vara vid 3 veckors vila :bigeyes: Jag vill inte veta!

Nu drar jag iaf ner på kraftfodret, han behöver inte så mycket nu när han står på "vila". Tycker det är skönt ändå att jag kan skritta honom, så man slipper börja om med igångsättningen sen om han blir frisk.

Imorgon ska sambon följa
med ut och rasta kameran, så det kanske blir lite bilder på en vild häst med mig släpandes efter som en vante ;)





Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt att han är piggelin, fast det är ju mindre kul att hantera dem i det läget ;)

Kan du inte dra ner helt på kraftfodret om han ändå vilar?

Jag gav bara lite betfor för magens skull när Storen var skadad. Nu går ju han på fri tillgång på hösilage så han får i sig det han behöver iaf, vet inte om ni har så?

2011-01-29 @ 18:22:08
URL: http://sartorius.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0