Powerwalk

DATUM: 2011-03-04 / TID: 09:33:21


Var uppe tidigt imorse och skulle ge mig ut på en uteritt, men jag fick en klump i magen när jag såg att Jippans framben var lite svullet/galligt. Han var lite tjockare under själva knät och neråt och det kändes mest som en hård galla längs med senorna. Han var även lite varm om hoven och hade lite ökad puls.

Så jag vågade inte
rida utan gav mig ut på en 20 minuters powerwalk istället. När vi kom tillbaka var "gallan" så gott som borta, inte helt, men det var mycket bättre. Funderar verkligen på vad det kan vara :| Ringde och rådfråga veterinären på kliniken och de tyckte jag kunde ha lite is i magen över helgen och se om det blir bättre.

Balltrampet är helt utläkt och det finns inget sår kvar. Igår var han så himla fin i benet, men då hade han också gått lindad hela veckan. Efter ridturen var han lika fin så jag struntade i att linda han inatt.

Får se hur det ser ut
och känns när jag kommer hem efter jobbet ikväll. Blir det inte bättre får jag åka in med honom på måndag. Förstår verkligen inte vad det kan vara :( Han har inte ont när jag klämmer och trycker över benet och han är heller inte halt. Väldigt mysko.

Kommentarer
Postat av: josefine

jag tycker du borde prova back on track! =) kan ju hjälpa läkningen på vad det nu är

2011-03-04 @ 10:24:48
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Céline

Såg att du tyckte BoT paddarna är dyra, och jag kan inte annat än hålla med... Du får skicka nån till Gekås i Ullared, där är dom mycket billigare xD



Jag vet inte vilka som är bäst heller för jag har bara provat snabbandagen.

2011-03-04 @ 11:59:38
URL: http://celinsaan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0