Ridtur på banan

DATUM: 2011-03-06 / TID: 20:19:21


Var uppe tidigt imorse och red ett kortare pass på banan med Jippan. Han kändes väldigt trevlig och framåt och allmänt fräsch. Blev lite filmning också, men självklart glömde jag filmkameran hemma hos farsan. Så tyvärr kan jag inte bjuda på någon film idag iaf.

Tog faktiskt några korta vändor i trav idag. Han kändes så himla pigg och framåt så jag lät han rulla på lite i trav. Han har ju inte stått helt still så jag behöver ju inte skritta honom i flera veckor, men jag ska ta det lugnt med honom ändå.

Kollade igenom filmen snabbt efter ridturen och jag kan inte se någon orenhet eller hälta. Däremot såg jag att det underlaget är lite ojämnare kan han "halta" till i tre steg och sedan gå helt rent. Funderar dock på om detta kan vara att han ömmar lite i sulan eller nåt. Han haltar ju liksom inte till ett enda steg i trav och har han ont i skritt borde han även ha det i trav, kan jag tycka iaf. Jag fortsätter att rida och sätta igång honom ordentligt så får vi se vad tiden visar. Har han ont så lär han ju visa det allteftersom. Känns inte som om det är någon idé att börja en ny hältutredning på en annan klinik så länge han känns fräsch :)

Kanske ska tillägga att hans rygg inte längre är spänd heller, han är hur mjuk och och fin som helst och reagerar inget vid beröring :D

Min fina kille :love:

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

Härligt Jennie! :) Peppar peppar

2011-03-07 @ 07:22:09
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud vad vacker bild!

2011-03-07 @ 08:07:17
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad skönt! Jag tror liksom du att han kanske ömmar i sulorna, vet en hel del travare som har ganska tunna sulor och ytliga blodkärl där under, bland annat min egen och han kan verkligen inte gå barfota eller på stenigt underlag, dårycker det till i hela hästen och det syns verkligen att det gör ont på stackaren =(

Tycker att du, precis som du själv säger, ska rida på och se hur långt det kan gå innan han får ett bakslag, bäst av allt vore ju om det inte kom =) Jag håller mina tummar!

Kram

2011-03-07 @ 08:45:21
URL: http://marineprinsen.devote.se
Postat av: Ebba

åh vad härligt! hoppas att det fortsätter såhär nu :)

2011-03-07 @ 15:24:30
URL: http://stalljalsta.bloggplatsen.se/
Postat av: Beatrice

Gosh vilket fint varmblod du har! :)



2011-03-09 @ 21:03:30
URL: http://eyeo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0