Ridtur

DATUM: 2011-03-11 / TID: 12:22:41


Gav mig ut på en mysig ridtur i skogen! :) Jippan var pigg och framåt som vanligt! Lät han gå på helt långa tyglar hela vägen och han gick och strosade med huvudet i backen och frustade. Var ute i ca 30 minuter. Var lite jobbigt då han fick sjujäkla styltor under fötterna, men vi får försöka stå ut och hoppas att våren kommer snart!

När vi kom tillbaka till stallet skulle jag stretcha igenom honom lite tänkte jag. Körde den gamla vanliga visan med att han skulle ta morot mellan frambenen, bak vid flanken osv. Gick jättebra tills vi kom till vänstersidan, då han försökte ta moroten vid flanken men sen bara han pep till och vägrade vända huvudet mot mig. Han gick mest runt i cirklar, så det verkar som om han är väldigt stel i musklerna, han ville inte alls sträcka ut nacken till vänster :| Gav honom lite massage på båda sidor och sedan försökte jag stretcha ut halsen genom att trycka längst upp på halsen samtidigt som jag sakta drog huvudet mot mig. Det var väldigt stelt kan jag lova, men efter ett tag blev han mjukare och mjukare. Märkligt, han har alltid varit väldigt mjuk och böjlig i halsen. Men nu har han ju stått också, så det kan ju mycket väl vara så att musklerna dragit ihop sig.

Ibland funderar jag på om han inte kan ha något virus/sjukdom i kroppen som bidragit till alla hans "skador",sjukdomar och feber,  som också gör att han svullnar upp lite varstans och är stel i musklerna. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Min fina kille idag, med världens snöstyltor.

Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggaste killen! Skönt att du kan rida lite nu Jennie, hoppas verkligen att du ska kunna fortsätta med det =)

2011-03-13 @ 10:09:49
URL: http://marineprinsen.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0