Ringt kliniken

DATUM: 2011-03-11 / TID: 09:05:31


Igår ringde jag kliniken och fick egentligen en tid idag på eftermiddagen, men knölen på halsen har gått ner helt tills idag och bulan vid bringan var redan mindre, så jag ringde till min veterinären (som haft mest hand om Jippan) och förklarade allt från början. Hon trodde att han har varit med om något trauma, alltså slagit i sig eller något liknande. Hon trodde även att de båda knölarna kunde ha ett samband. Jag mailade även över bilderna till henne och hon tyckte det såg ut som en vanlig hematom eller en vätskefyllnad av något slag.

Jag frågade hur jag skulle göra, om jag fortfarande skulle komma in och hon tyckte att jag skulle avvakta under helgen och se hur han mår. Han är ju feberfri, äter och dricker och kissar och bajsar som vanligt. Hon tyckte även att jag skulle ge mig ut och motionera honom så han får igång blodcirkulationen. Han har stått väldigt länge till och från och haft diverse skador på detta plus att han antagligen har väldigt dåligt immunförsvar för tillfället. Så han behöver komma igång och röra på sig, vilket jag försökt med ett tag nu, men det har ju ständigt dykt upp nya saker :(

Hon har även jouren i helgen, så var det något fick jag ringa henne närsomhelst. Hon är verkligen en utav de bästa veterinärer jag någonsin haft att göra med och det känns så jäkla bra. Dessutom känner hon Jippan väldigt väl då hon hade hand om honom från dag 1 på kliniken när han kom in med magsår.

Så jag har valt att avvakta och se. Han blir så stressad av att åka till kliniken fram och tillbaka och det är synd att stressa upp honom i "onödan". Ska istället försöka ge mig ut på en skrittrunda i det fina vädret! :)

Förlåt att jag inte svarat på era kommentarer, jag har varit helt orklös och trött. Det tar så himla mycket energi och krafter när allt kommer på en gång. Men jag hoppas nu att Jippan är sjuk för sista gången! Tack alla för ert stöd och era tips. Jag läser och tar åt mig av dem!


Kommentarer
Postat av: Malin

Massa kramar till er! Superfin bild precis så som vi vill se er =)

2011-03-11 @ 09:30:39
URL: http://marineprinsen.devote.se
Postat av: jossan

Blir säkert bra dedär! :)

2011-03-11 @ 10:11:27
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att det inte verkar vara något allvarligt :)håller tummarna för att han håller sig frisk nu!

2011-03-11 @ 11:20:05
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Härligt att det gått ner så mycket ^^ Fortsätter hålla tummarna att det gå åt rätt håll.

Ni fixar det här!

kram på dig.

mvh/Q

2011-03-11 @ 11:33:58
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0