Något bättre

DATUM: 2011-05-22 / TID: 13:43:34


Jippan har varit märkbart bättre ett par dagar nu och jag har fått en liten gnistra hopp. Han står på alla fyra benen, utan att ställa fram sitt högerben. Knölen är fortfarande kvar och lika stor dock :( Vissa dagar är han stel och ganska halt, och andra dagar raskar han på som ingenting.

I helgen har han fått stå
inne då jag tyckt att han blivit bättre när han stått still. Men igår kom en del av vätskeansamlingarna tillbaka på höger sida mellan frambenen :( Så idag fick han gå ut på bete. Finns inte så mycket jag kan göra mer än att hoppas på det bästa. Börjar bli lite orolig när halva tiden med kortison har gått och han är inte ens i närheten av helt bra.

Det som frustrerar mig mest är att ingen vet exakt vad den där knölen är för något. Det gör det också svårt att både behandla och vilken rehabilitering han skall ha. Hans ådror syns fortfarande väldigt tydligt och hans blodådror runt strupen är fortfarande väldigt stasiga till och från. Tycker ju att kortisonet borde ta bort inflammationen i knölen nu, eftersom den är varm och pulserar så tyder det ju på en inflammation. Suck!

Kommentarer
Postat av: Bloggläsare

Det är värkligen en sorg i hjärtat med det som har drabbat Jippan. :( Vad jag kan ge för råd är att låta han få somna in. Det är nog värkligen inte kul att få höra det men som det låter nu tror jag inte att han kommer bli bättre av sig själv eller av några behandlingar, det skulle vara ett under från gud om han skulle bli den häst han var igen. Du har nog kanske gjort tillräckligt med att hjälpa han, du älskar han värkligen och lägger all energi på att han ska bli bra. <3 Ger massor av hjärtliga önskningar och böner på att han ska bli bra igen. <3

2011-05-22 @ 20:57:55
Postat av: Malin

Det finns ingen risk för att det är en blodpropp då?

2011-05-26 @ 21:49:06
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej!

Vill ge dig såna styrkekramar och till hästen med självklart. Jag hoppas för allt i världen att han blir bra. När du kämpar så länge med honom så skulle jag nte ge upp... han och du har redan gått igenom så mycket. Min egna häst fick problem och vi kämpade länge och väl, vi tog det svåra beslutet då hans inre organ blev sämre och sämre och det gick fort neråt... med andra ord fanns det inget mer och göra. Har haft hästar tidigare som skadat sig svårt men osm kommit tillbaka. det har tagit lång tid och ingen har trott på dom... men dom har kommit tillbaka efter lång tid. Ge inte upp, det finns hopp och du känner när det är dax att sluta, annars säger hästen det genom ett eller andra sättet



Ta hand om dig!

2011-05-31 @ 13:38:44
URL: http://www.jeanettesliv.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin
En ridtravares vardag -


RSS 2.0